hvali
845 poze   42143 vizite

made by me

barda de dreapta facuta de mine acum 20-25 ani; initial am mai batut-o , aici era la rosu dupa ce am bagat-o in apa
barda de dreapta facuta de mine acum 20-25 ani
calire
calire


Comentarii album • 5
adriannic 25 ianuarie 2014  
cum ai calit-o? Am si eu una care nu mai facea serviciu, si la indicatiile unui prieten am inrosit-o in foc si am lasat-o sa se raceasca in jarul format..Acum se comporta mult mai bine..
Raportează
hvali 26 ianuarie 2014  
in mod normal barda nu se decaleste singura , apar probleme cand o incalzesti ca sa o bati sa o mai intinzi cand se strica taisul , calirea nu mi-a reusit bine trebuie sa ma duc la cineva mai meserias in privinta aceasta , am pe cineva care a lucrat in tratamente sau la un fierar sa vad cum lucreaza , calirea se face in lichid apa , ulei nu stiu daca lasata in jar e ok , daca tu esti multumit asa e bine , am vazut un sobar care taia fierul de 6 mm cu barda si nu avea nimic taisul
Raportează
adriannic 26 ianuarie 2014  
o am la tara, asa am 'mostenit-o .. se strica gura usor. acum dupa ce am facut operatia am ascutit-o la pila si parese ca e ceva mai tare...
Raportează
hvali 10 mai 2014  
am calit barda cu ajutorul prietenului care a fost forjor , se incalzeste , in cazul meu in soba cu joc de stiuleti de porumb fara boabe , de lemn nu este suficient de cald fierul , cand o scoti sa fie rosie , se bate daca este nevoie , nicovala trebuie sa raspunda cand este lovita adica sa sara ciocanul cand o lovesti , altfel amortizeaza lovitura , se lasa sa se raceasca se ascute , se incalzesta iar la rosu , foaia de arc se caleste in apa iar revenirea se face in ulei , se scufunda cu taisul 1-1,5 cm in apa rece se curata cu pila partea de tais cam 1 cm minim si se asteapta sa revina caldura spre tais , cand vine daca nu coboara uniform se mai raceste putin unde este albastra si se asteapta sa se coloreze tot taisul in albastru ca gusa de porumbel , cand se albstreste tot se scufunda cu totul in ulei intr-un vas , atentie sa nu se aprinda uleiul , daca ia foc se astupa vasul cu ceva luind oxigenul , cam asta e , daca nu te descurci mergi mai bine la un fierar , un astfel de tratament intaresta metalul dar trebuie sa fie si fierul mai de calitate unul prost fier mort nu se poate cali , ascutirea o poti face inainte de calire cu flexul daca nu ai polizor iar dupa calire finisarea cu o piatra de polizor sau gresii de ascutit ca la altoire
Raportează
adriannic 10 mai 2014  
Merci.. da din ce m-am informat asta ar fi procedeul de calire a metalului.. barda mea (cu model pe ea)am incercat-o( prin lovire ce-i drept usoara si dupa sunetul ascutit ). se comporta bine.. face serviciu .. o sa-i fac si tratamentul ca la carte si o sa vin cu detalii
Raportează
Trimite mesaj Înapoi Nu poți trimite un mesaj fără conținut! Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje. Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp. A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou. Mesajul a fost trimis.